WIJ GAAN NAAR LAPLAND! WIJ GAAN NAAR LAPLAND!! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Laura Willems - WaarBenJij.nu WIJ GAAN NAAR LAPLAND! WIJ GAAN NAAR LAPLAND!! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Laura Willems - WaarBenJij.nu

WIJ GAAN NAAR LAPLAND! WIJ GAAN NAAR LAPLAND!!

Door: Laura Willems

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Februari 2013 | Zweden, Lund

Hejsan!

Hier ben ik weer! en ik kan zeggen dat ik hier ondertussen al een maandje zit. Waar was ik vorige keer gebleven! We zijn 2 weken geleden gestart met stage en ik moet zeggen dat het wel echt leuk is om de verschillen te zien tussen de ziekenhuizen in Nederland en Zweden. Het werk wordt ook een beetje moeilijker, wanneer je niet dezelfde taal spreekt als de patiënt, maar het bevalt in ieder geval goed. De eerste week heb ik stage gelopen op de conventionele radiodiagnostiek en daarna ben ik gestart op de CT. Hier zal ik nog 3 weekjes blijven. Naast stage, volg ik iedere maandag en woensdag Zweedse les, dit zal ik blijven doen tot eind maart. Dus ik hoop dat ik als ik terug ben in Nederland dat ik een aardig woordje Zweeds kan spreken. Naast alle dingen die ik hier moet doen, ben ik nog bezig met het afronden van mijn minor en ondertussen gestart met afstuderen. Hier zal ik flink wat tijd moeten insteken. Maar ik doe hier natuurlijk ook heel veel leuke dingen. Zo ben ik een middag en avond met Eline naar malmö geweest en zijn we lekker gaan uiteten bij de italiaan. Eten we geregelmatig samen met onze mentorgroep en zijn we gisteren naar Kopenhagen geweest. En ik kan jullie zeggen het is echt een mooie stad. Daar moet je gewoon een keer zijn geweest (zie foto's ;)). Zelfs de MacDonalds hebben we niet overgeslagen. Ook de wisseling van de wacht hebben we gezien.

Daarnaast mag ik jullie vertellen dat ik voor een week naar Lapland ga. Ik vertrek 25 februari en ik kan jullie vertellen dat ik er heel veel zin in heb. we gaan daar heel veel vette dingen doen! rijden met sneeuwscooter, huskysleen, ijskarten, rendierfarm, naar de arctic oceaan in noorwegen, naar een welness resort en langlaufen en ga zo maar door. Dus dat is wel super gaaf. Verder zal ik de komende weken naast mijn stage en zweeds cursus erg druk zijn met afstuderen.

Maar het leukste voor nu is toch wel dat over een weekje Pap , Mam en Vero hier zijn. Ze zullen komende zaterdag 's ochtends landen in kopenhagen, waar ik ze natuurlijk ga ophalen.

Dus de komende tijd staan er genoeg leuke dingen op de planning;)

Ik zal nadat mijn eerste bezoek weg is wel weer even een berichtje plaatsen!

Veel liefs Laura

  • 03 Februari 2013 - 19:27

    Steffie:

    Gaaf Laura! Ich leas t wel, dich hoofs dich gin minuut te verveale! De thied vluugt :) Leuk um zoe te leaze wat dich bezig hoijt! Geniet ervan meadje

  • 04 Februari 2013 - 13:07

    José-Welie-Willems ( Meersje):

    Lieve Laura,

    Net je laatste verslag met plezier gelezen! Wat een leuke plannen heb je voor de boeg. Ik heb het idee dat je aardig ingeburgerd raakt en dat je steeds beter in je vel zit. Houden zo!!!En geniet van alle nieuwe gebeurtenissen die voorbij komen. Veel spjas in het komende weekend met je ouders en zus!
    Hier denken we aan je en blijven je volgen!

    Leefs en poen van tant José

  • 04 Februari 2013 - 14:12

    Alex Willems:

    Lieve dochter,

    Mooi verslag!

    Kom je ons met of zonder husky ophalen in Kopenhagen of ligt er geen sneeuw meer?

    Groetjes,

    Alex.

  • 04 Februari 2013 - 20:23

    Rosalie:

    Ha Laura,
    Mam heeft me vandaag je website gesturd en ik heb net je verslagen gelezen, leuk! Ik vind het stoer dat je de grenzen verlegt en in een ander land ervaring gaat opdoen. Een mooi land ook met voldoende mogelijkheden om het het wat beter te leren kennen. En een reisje naar Lapland is natuurlijk fantastisch! Geniet van al de ervaringen die je opdoet. Leer, lach, snuif de geuren en kleuren in je omgeving op, vul je rugzakje met Noord Europa, maak veel foto's, geniet samen met je bezoek van deze tijd en haal elke dag weer diep adem

  • 17 Februari 2013 - 16:33

    Jack Willems:

    Hallo Laura,

    we hebben je reisreportages met belangstelling gelezen en we hopen dat je een leuke en vooral leerzame tijd hebt in Zweden. Het samenzijn met Mam, Pap en Veronique zal ongetwijfeld aan eenieder goed hebben gedaan, wetende over welk hecht gezin we het hier hebben. Fijn zo samen even gezellig bijkletsen en samen zijn, toch.
    Tsja, en naast al het wennen en studeren en buitenlandse praktijkervaringen opdoen is er toch ook wel genoeg ruimte voor relaxing. De tocht naar de Lappen lijkt me echt een kroontje op de stage, Laura.

    Geniet er maar intens van en we wensen je verder een hele goeie tijd.

    Veel liefs van Paula en Jack.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 6362

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 05 April 2013

Lund

Landen bezocht: