Hej Hej - Reisverslag uit Lund, Zweden van Laura Willems - WaarBenJij.nu Hej Hej - Reisverslag uit Lund, Zweden van Laura Willems - WaarBenJij.nu

Hej Hej

Door: Laura Willems

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Januari 2013 | Zweden, Lund

Hier ben ik weer, iets later dan beloofd;)
Het is namelijk al weer 2 weken verder. Ja waar zal ik eens beginnen. Nadat we vorige week 5 nachten in een hostel hebben geslapen, zijn we met al onze spullen vertrokken richting Lund. Hier werden we meteen goed ontvangen. Na alle registratie dingetje te hebben voltooid, werden we naar onze kamer gebracht. Dit was in het begin wel ff slikken, maar als we dan toch in zweden zijn, hebben we maar besloten om naar de ikea te gaan om de boel een beetje op te leuke. Verder hebben we de afgelopen week heel wat mensen ontmoet. Er zijn hier namelijk bijna 400 internationale studenten aangekomen. Ook onze leraren op de opleiding hebben we ontmoet. We gaan de komende tijd heel wat dingen doen. Zo zullen we een reanimatiecursus krijgen en een prikcursus. Ook zijn we in het ziekenhuis in Lund geweest en voor alle mensen die dachten dat nederland een grote radiografie afdeling heeft. Jammer, maar helaas, hier werken zo een 300 laboranten, hebben ze ongeveer het 4 dubbelen aan apparatuur. De komende tijd zullen we beginnen met stage. Eline en ik zullen eerst voor een maand naar Malmö gaan en dan zullen we een maand in Lund stage lopen. De stage tijden zijn hier wel relax, we moeten namelijk maar van 8 tot 2, wat betekend dat we nog wat tijd voor ons zelf over hebben. Verder zijn we vorige week zaterdag gestart met een cursus zweeds, waar we vandaag tentamen over gehad hebben. Dit was wel echt leuk en we hebben ons dan ook ingeschreven voor een vervolg cursus. Hopelijk worden we allebei ingeloot. Naast alle serieuze dingen hebben we natuurlijk ook leuke dingen gedaan. Zo zijn we afgelopen week naar een welkom party geweest en hebben meegedaan aan de taste of
Sweden (lees: hutspot, erwtensoep met pannenkoeken enz. dacht dat dat nederlands was) maar het was wel lekker. Verder hebben we onze erasmus genootjes uit portugal leren kennen, die ook bij ons in de mentorgroup zitten. 2 hele leuke meiden. We hebben met onze mentorgroep samen gegeten en zijn gisteren naar een van de studentenverenigingen geweest, wat een zeer leuk feestje was. En ja, je geloofd het of niet, ook hier hebben wij ons weer laten strikken voor de studentenverenigingen :P Daarnaast zijn we nog op Lund tour geweest en gaan we morgen vroeg op skänetour, waar we natuurlijk ook stoppen bij de ikea:P

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de eerste 2 weken erg veel last heb gehad van heimwee, maar begin nu wel mijn plekje te vinden. Gelukkig staan er heel wat bezoekjes in het vooruit zicht. Over 3 weken komen namelijk mijn ouders en zus me op zoeken:D en daarna komt Harm en nog 2 vriendinnen me opzoeken. Ik ben echt blij met alle steun van al mijn lieve vrienden, vriendinnen & familie.

nu ga ik lekker slapen, want morgen moet ik vroeg op!

Tot snel!

Dikke kus Laura

  • 20 Januari 2013 - 00:14

    Vincent:

    Hey laura! Leuk bericht! Ig kin mig bie alles inleven, aangezien ut veur kig toen utzelfde woar :) Bin blie um te zeen datse dun plekse vings in Lund! Euver un paar weken, en flink get parties en vrung wiejer, ean wilste jellemoal neet mjeh trukkoame :)

    Ig blif digvolgen samen mit lenka. Ig zal oag uns kieke of Lund vanoet hiej mekelik *

  • 20 Januari 2013 - 00:15

    Vincent:

    Mekelik te bereiken is. Veer blieve dig volgen..

    Veul plezeer doar, geniet van de Erasmus! Dat zalse nooit mjeh vergeten..

    Gr, vincent en lenka

  • 20 Januari 2013 - 09:25

    Monique:

    Hoi Laura,


    Fijn dat je begint te wennen. Maak er met je nieuwe vrienden een super tijd van. Dit is dadelijk een ervaring om nooit te vergeten.
    Dikke kus vanuit een wit Bunde. {ook een beetje Zweden op dit moment met al die sneeuw die nu valt)


    Groetjes de Geurtsjes

  • 20 Januari 2013 - 11:29

    Carlie:

    Hoi Laura,

    Fijn dat je je draai begint te vinden. Ik hoorde inderdaad deze week van je moeder dat ze je komen opzoeken. Leuk om naar uit te kijken. Geniet er vooral van, maar als ik de foto's zie en je verhaal lees begint dit aardig te lukken.

    Ha kul, adjö,

    Carlie




  • 20 Januari 2013 - 12:51

    Ellie Reinders:

    hoi laura
    goed te horen dat het nu beter met je gaat.
    en heel leuk het bezoek van je familie met carnaval.zo zul je het feest niet echt missen.
    het is hier nu ook erg koud en we hebben sneeuw.we hopen dat je een fijne tijd zult hebben in zweden
    erg leuk die reisverslagen van jou,zo weten wij ook hoe het met je gaat.
    een fijne tijd gewenst en een dikke knuffel van ons

  • 20 Januari 2013 - 12:54

    Cindy:

    Hi Laura,
    Zo te lezen zit je niet stil daar en heb je genoeg te doen.
    Heel veel plezier daar, zal een onvergetelijke ervaring worden.
    Geniet ervan.
    Groetjes Cindy en Eric

  • 20 Januari 2013 - 12:57

    Janine :

    Hoi Laura,
    Ook ik heb je weblog gevonden en ik ga je vanaf nu zeker volgen. Geniet van de tijd in Lund, want voor je het weet ben je weer gewoon thuis. Ik hoop voor je dat je de heimwee snel achter je kunt laten, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen als ik de foto's en verslagen zie en lees. Probeer zoveel mogelijk zweeds te praten, dan leer je het het vlugst. Heel veel succes met je project en genieten!!!!!
    Groetjes nicht Janine

  • 20 Januari 2013 - 13:47

    Alex (jouw Papa!):

    Lieve Laura,

    Iedere dag hebben we via skype wel contact( als internet niet uitvalt!!!), maar op papier lezen vind ik persoonlijk toch ook fijn. Leuk om jouw verslag weer te lezen. Ik verheug me om je weer in mijn armen te sluiten, want ik mis je ook!

    Greetings,

    Daddy!

  • 20 Januari 2013 - 21:35

    Ger En Tonny Willems:

    Hej Laura,
    Hoppas allt väl med dig i Lund.
    Jag vet att Sverige är ett underbart land.
    Människorna är mycket snälla.
    Därför önskar vi eder båda två ett mycket fint tid i Sverige.
    Vi ses nar du kommer tillbaka till Holland
    Kanske vi kan så talar en lite grand de svenska språket med varandra.
    Det blir jätte trevligt.
    Många vänliga hälsningar utifrån Geverik.

    Ger och Tonny.



  • 21 Januari 2013 - 12:01

    Veronique:

    Hallo LIEVERD!

    Vind het toch ontzettend leuk als je een berichtje op deze site plaatst, want zo kan tenminste iedereen een beetje op de hoogte gehouden worden van jouw avonturen in Zweden! Super, hoe je het daar allemaal beleeft!
    Ben trouwens echt blij om te lezen, dat je veel steun van familie & vrienden/vriendinnen krijgt! Dat doet me goed!
    Nogmaals: ik ben ONGELOOFLIJK TROTS op je, van hoe je het daar allemaal doet!
    Alleen mis ik je hier wel enorm, maar we zijn samen al lekker af aan het tellen!
    Kan eerlijk gezegd niet wachten, om je weer eens even in mijn armen te sluiten en je een dikke Kus te geven!
    Weet in ieder geval voor de volle 100 procent zeker, dat ik me geen betere Zus dan jou kan wensen!
    JIJ BENT EN BLIJFT GEWOON, VOOR ALTIJD DE BESTE EN MIJN GROTE VOORBEELD! VERGEET DAT NOOIT!
    Wil je trouwens verder voor vandaag VEEL SUCCES wensen, met het begin van je stage SCHAT! JE KUNT HET/ZET HEM OP!
    DENK AAN JE!

    LOVE YOU!

    Hele dikke Knuffel en Kus van Veronique, die net een elektrische schok heeft gekregen (omdat ze jouw foto's op de stick aan het plaatsen was! Haha)!


  • 25 Januari 2013 - 12:09

    Jef Willems:

    HalloLaura,
    Het heeft even geduurd maar het Logadres wat je vader mij stuurde was niet goed.
    Ik ben blij dat het zo goed met je gaat en dat jij zo veel nieuwe indrukken kunt opdoen Zweden.
    Ik en Toos wensen je veel succes en veel plezier voor de verdere vtijd die je in Zweden nog doorbrengt.
    Groetjes Toos en Jef

  • 26 Januari 2013 - 22:58

    Danielle Cox Vd Boorn:

    Daag leef nischeke,

    Ich bin trots op dich dat ze dich get euver de heimwee hubs kinne heenzette!
    Heimwee dat kinste goot krank van zeen dao weit ich alles van.
    Ich bin bliej datste vandaag euver 2 weke bezeuk kriegs van dien leef auwersj en zusje !
    Ich zow zegge probeer te geniete veurdat se ut wets beste weer truk.

    Dikke knuffel en poen van dien nischeke oet gebrook!

    XxX Danielle

  • 26 Januari 2013 - 22:58

    Danielle Cox Vd Boorn:

    Daag leef nischeke,

    Ich bin trots op dich dat ze dich get euver de heimwee hubs kinne heenzette!
    Heimwee dat kinste goot krank van zeen dao weit ich alles van.
    Ich bin bliej datste vandaag euver 2 weke bezeuk kriegs van dien leef auwersj en zusje !
    Ich zow zegge probeer te geniete veurdat se ut wets beste weer truk.

    Dikke knuffel en poen van dien nischeke oet gebrook!

    XxX Danielle

  • 30 Januari 2013 - 12:46

    José-Welie-Willems ( Meersje):

    Dag lieve Laura,

    Vorige week al je laatste verslag gelezen, maar nu pas tijd genomen voor een berichtje. Fijn dat je heimwee wat minder is. Gisteren bij gepraat met je lieve daddy en gehoord dat je volgende week bezoek krijgt van je ouders en zus. Dat zal een feest worden denk ik! En dan zit je al weer op de helft van de tijd die je in Lund doorbrengt. Ik hoop dat het verblijf in Lund je behalve heimwee ook nog veel positivieve ervaringen zal brengen. Ik verheug me al op een middagje bijpraten na afloop van je stageperiode! De tijd gaat vlug en voor je het weet ben je weer thuis. Dus geniet van alle nieuwe ervaringen die op je weg komen en ik wens je ook veel plezier bij het komende familiebezoek!

    Eine dikke poen van tant José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 6358

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 05 April 2013

Lund

Landen bezocht: